Posts Tagged ‘Język niemiecki od A do Z – Repetytorium’

Cienka granica między reklama a manipulacją

Twórcy reklam prześcigają się w tworzeniu reklam, które przyniosą jak największe zainteresowanie produktem, a co za tym idzie zyski. Bazują nie tylko na wiedzy o tym, w jakiej porze dnia jesteśmy na reklamy najbardziej podatki, jakie kolory wpływają na to co najchętniej kupujemy, czy jaka czcionka przyciąga wzrok. Coraz częściej zdarza się , ze w procesie tworzenie reklamy uczestniczą psychologowie, którzy rozgryźli ludzkie zachowania na tyle aby moc tej wiedzy użyczyć producentom. Okazuje się , że najsilniejszym bodźcem napędzającym zakupy jest nie sama potrzeba ale chęć bycia na topie. Krótko mówiąc jeśli większość społeczeństwa coś ma , lub czegoś pożąda, istnieje ogromna szansa ze my również będziemy chcieli tego samego. W sklepach mamieni jesteśmy darmowymi próbkami, promocjami, które często nie są opłacalne, ale samo słowo promocja wywołuje u nas przyjemne skojarzenie więc im ulegamy. Zachowanie to można zaobserwować już u maluch dzieci. Które chcąc być akceptowany, i w grupie dążą do posiadania tych samych zabawek c reszta. Niestety z wiekiem, nie pozbywamy się tej skłonności, na czym zyskują producenci reklam.