ASPEKT WIADOMOŚCI

Ten aspekt wiadomości pozwala zakomunikować coś o prawach i obowiązkach mówiącego i słuchającego lub o wzajemnych uprawnionych oczekiwaniach. Po­zwala zakomunikować i to, czy nadawca traktuje odbiorcę jako równego sobie, podwładnego czy przełożonego, jako członka tej samej albo innej grupy. Treść rela­cyjną najlepiej uwidaczniają wypowiedzi zwane poleceniami lub obietnicami, ale może ona też być komunikowana mniej bezpośrednio. Decyzja, czy zwrócić się do kogoś po imieniu, jest często decyzją, jaka wiadomość relacyjna będzie w danym przypadku stosowna. Szczególnie istotną cechą treści relacyjnej jest uznanie za właściwy taki, a nie inny stosunek między nadawcą a odbiorcą wypowiedzi. Jeśli na przykład jedna osoba rozkazuje innej, to znaczy, że stwierdza swoje prawo do wy­dawania poleceń w danej sytuacji i obowiązek odbiorcy do ich wykonywania.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.