CZYNNIK REPRODUKCJI

W gruncie rzeczy czyńnik reprodukcji bywa związany z podłożem material­nym utworu filmowego równie luźno i zarazem ścJ.śle jak komplementarny wobec niego czynnik kreacji. Luźno, ponieważ substancjalne bogactwo nośnika zna­czeń, jakim jest tworzywo kinematograficzne, tylko w znikomym stopniu zdol­ne jest wpłynąć na dynamikę ruchu pojąć występującą w danym tekście.Zjawisk tych nie łączy Jakiś stały związekwynikania. Liczne przykłady -banalnej ek­spresji obrazowo-dźwiękowej jednych utworów oraz fascynującego bogactwa znaczeń innych – czerpiących swą siłę wyrazu z umiejętnego ograniczenia wła­ściwości kinetycznych obrazu filmowego – prowadzą do wniosku, że nie tędy przebiega zwykle linia znaczeniotwórczych napięć. Z drugiej strony – powiązanie to ma charakter ścisły, ponieważ budulec kinematograficzny pełni funkcję fizycznego nośnika gry znaczeń tekstu filmo­wego; inspiruje i „zabezpiecza” przebieg tej gry od strony materialnej.czy­ni go empiryczniś dostępnym dla odbiorcy w procesie znaczeniowej rekonstruk­cji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.