DZIAŁANIE GRUPOWE

„Grą” nazywamy działanie grupowe, w którym czynności nauczycieli i uczniów wytyczają (jedne drugim) kierunek. O zewnętrznym kształcie opisanego w studium McDermotta grupowego działania decyduj e czynność głośnego czytania urywków te­kstu przez kolejnych uczniów. Kiedy jedno dziecko skończy czytać dany fragment, pozostałe podnoszą rękę, a wskazane przez nauczycielkę czyta tekst dalej. Byłoby jed­nak uproszczeniem uznać, że nauczycielka kontroluje grupę; gdy uczeń skończy czy­tać swój urywek, w klasie wybucha rozgardiasz – jedni machają rękoma, ktoś staje na krześle, inni kryjąsię za plecami kolegów, żeby uniknąć wzroku nauczycielki. Uderza zamieszanie, jakie powstaje za każdym razem, kiedy uczeń kończy czytać. Zachowa­nie dzieci nie jest przypadkowe, coś je kontroluje, ale na pewno nie są to bezpośrednie polecenia nauczycielki. Tym narzucającym bieg wydarzeń, kontrolującym czynni­kiem są wskazówki czerpane przez jednych uczniów z zachowani a innych i reakcje na zachowanie kolegów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.