FUNKCJA INTERPRETACJI W NAUKACH SPOŁECZNYCH

Zastanowiliśmy się przez chwilę nad obecnością interpretacji w akcie postrzega­nia, teraz przejdziemy do procesu interpretacji w sytuacjach społecznych. Zaczniemy od dziw acznego raczej przykładu, który wytycza wyraźną granicę między wspomina­nymi dwoma poglądami na nauki społeczne. Pierwszy, wspólny dla funkcjonalizmu i marksizmu ortodoksyjnego, zakłada, że celem nauk społecznych jest odkrywanie prawidłowości na drodze systematycznego zbierania danych i ilościowego ich opra­cowywania. Ten pogląd przeważał w dwudziestowiecznych badaniach pedagogicz­nych. Według drugiego poglądu celem nauk społecznych jest poznanie systemu zna­czeń istniejącego w społeczeństwie, do czego prowadzi proces interpretacji. Ten nowszy pogląd właściwy jest jakościowym badaniom pedagogicznym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.