GRANICE ESTETYKI

W rok później, w inauguracyjnym numerze „Revue Internationale de Filmo- logie” opublikowany zostaje artykuł Etienne’a Souriau „Charakter i granice pozytywnego wkładu estetyki do filmologii”. W studium tym znany francuski estetyk i teoretyk sztuki otwarcie kwestionuje zasadność tego aspektu sztu­ki filmowej, który miałby rzekomo polegać na „inteligencji maszyny”, czyli opierać się na specyficznym zespole mechanicznych właściwości kreacyjnych kamery. Technika nie jest sprawcą dzieła, a człowiek filmujący nie pozosta­je jedynie biernym uczestnikiem toczącego się bez jego udziału procesu fil­mowania – dowodzi Souriau.Wszystko leży w rękach twórcy, w inteligencji ar­tysty filmowego, do którego należy władźa „finalizacji artystycznej dzie­ła.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.