INTELEKTUALNE DOKONANIA

Dziewczęta można by zachęcać do podjęcia nauki matema­tyki i przedmiotów ścisłych na wyższym poziomie, a jednocześnie wykorzystać ich zdolność do wzajemnego wspierania, aby na tej podstawie oprzeć korzystne dla wszy­stkich uczenie się we współpracy. Chłopcy nauczyliby się wówczas cenić intelektual­ne dokonania koleżanek bez obawy, że sami wypadną z gry.Obecnie w krajach anglosaskich znacznie większą trwogę niż społecznie wyrobiona niechęć dziewcząt do wybierania kursów matematyki, chemii i fizyki budzi rozpowszechniona wśród chłopców kultura, zbliżona do opisanej w tym rozdziale kultury „facetów”. Obyczaje tej kultury stanowią, że chło­piec powinien kontestować szkołę, że uczenie się i dobre postępy w nauce są niemęskie. Obliczenia są różne, ale przyjąć można, że wśród najgorzej uczących się 30% chłopcy stanowią ogromną większość. Tak jak obmyślano kiedyś „kulturowe podstępy”, żeby przyciągnąć dziewczęta do matematyki, teraz ob­myśla się je po to, żeby umieścić szkołę i naukę w akceptowanym systemie wartości chłopców, zwła­szcza z niższych klas społecznych (przyp. tłum.).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.