INTRPRETATYWIZM W PEDAGOGICE

Interpretatywizm w pedagogice przyjął dwie postaci, odpowiadające zresztą dwom aspektom przykładu z baseballem. Pierwsza zwraca uwagę na zamiary i powo­dy, którymi kierują się jednostki w klasie, druga-na wspólny system znaczeń wystę­pujący w szkole. Przekonaliśmy się już, że analiza i interpretacja znaczeń, jakie czło­wiek nadaje lub nadał wcześniej sytuacji, jest istotnym składnikiem niektórych nowszych prac z zakresu pedagogiki neomarksistowskiej. Badania Willisa wyraźnie wychodząpoza tradycyjny i ortodoksyjny marksistowski pogląd na szkolnictwo, au­tor bowiem wziął pod uwagę, jak zbudowana jest i co zawiera interpretacja dokony­wana przez „facetów”. Dzięki temu mogliśmy spojrzeć na szkołę oczyma „facetów”, przez pryzmat dokonanej przez nich interpretacji. W tym podrozdziale zapoznamy się ze studium wykonanym niezależnie od założeń marksistowskich, a które ukazuje, jak doniosły dla zrozumienia edukacji jako działalności społecznej jest interpretacyjny punkt widzenia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.