ISTOTNA POMYŁKA

Nim postąpimy dalej, powinniśmy zastanowić się nad pewną istotną pomyłką popełnioną przez badacza-obserwatora meczu baseballu. Obserwując zależności między miotaczem i wybijaczem, pomylił ich zamiary. Wydawało mu się, że mio­tacz stara się trafić w kij wybijacza, a wybijacz stara się uniknąć trafienia. Prosta analiza ich ruchów nie mówi, że w takiej interpretacji jest coś złego. Pomyłka obra­ca wszystko o 180°; to coś zupełnie innego, kiedy sądzi się, że miotacz celuje w kij, niż kiedy zakłada się, że odbijacz celuje w piłkę. W drugim przypadku gra się w ba­seball, w pierwszym – nie. Obserwacja i wyliczenie korelacji surowych czynności nie dadzą odpowiedzi, z którym przypadkiem mamy do czynienia. Oto dziecko sta­le odpowiada błędnie na pytania. Czy dlatego, że nie wie, czy żeby zwrócić na sie­bie uwagę? Częścią gry „w lekcję” jest starać się odpowiedzieć poprawnie na pyta­nia. Starania, by odpowiedzieć błędnie, nie należą do tej gry.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.