KONFLIKT AUTORA Z MACHINĄ IDEOLOGICZNĄ

Poglądową ilu­strację skutków takiego monopolu stanowią losy kinematografii Trzeciej Rze­szy, której poczynania „reżyserował” przez kilkanaście lat drogą przymusu administracyjnego minister propagandy Joseph Goebbels.W świetle przywołanej sytuacji konflikt filmowca-autora z machiną ideolo­giczną sprawującą bezwzględną kontrolę nad twórczością filmową jest istot­nie nieunikniony. Jego historycznym potwierdzeniem stał się zresztą masowy exodus co wybitniejszych i ceniących własną niezależność twórców kina nie­mieckiego, którzy po roku 1933 poszukiwali za granicą szans dalszej aktywno­ści artystycznej (inna sprawa, że wiodło im się bardzo różnie, jak o tym świadczą powikłane drogi twórcze czołowych filmowców niemieckich w Holly­wood – dużo mniej znane niż ich wkład w rozwój kina amerykańskiego).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.