Kreowanie kobiety w reklamie

Ogromna część reklam dedykowana jest kobieto, gdyż to głównie one są odpowiedzialne za domowe zakupy, zwłaszcza te które poświęcają się dbaniem o dom i wychowywaniem dzieci. Z tego powody badania wykazują , że chętniej ufają one tym spotom reklamowym w których występują przedstawicielki tej samej płci. Reklamy z kobietą w roli głównej możemy podzielić na dwa główne typy: kobietę tradycyjna i kobietę nowoczesna. Każdy z tych dwóch głównych typów, możemy podzielić na kolejne podtypy. I tak do najbardziej popularnych spotów kobiecych z kategorii tradycyjnej należą scenki typu kobieta sama w domu, pomoc eksperta i z kamerą pośród kobiet. We wszystkich wyżej wymienionych kobietę przedstawia się jako idealną gospodynie domową, a reklamowane przedmioty ścisłe wiążą się z prowadzeniem domu. W kategorii kobiety nowoczesnej zaobserwować można następujące scenki w których przez kobietę przemawia próżność, scenki ze środkami higienicznymi oraz te gdzie tematem przewodnim jest sława i bogactwo. Pierwsze służą reklamie wszelkich kosmetyków, kobieta przedstawiona jest jako piękna i seksowna dzięki reklamowanym produktom, w drugim przedstawiają młodą , nowoczesną, aktywną kobietę, a w ostatnich kobiety jako przedmiot pożądania są zwykle jedynie dodatkiem do reklamowanego produktu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.