MOŻLIWOŚCI SZKOŁY

Szkoła oczywiście nie dysponuje wystarczającymi możliwościami, by utrzymać porządek jedynie dzięki prawu karania. W dużej mierze polegać musi na autorytecie moralnym i uznaniu tego autorytetu przez większość uczniów. Willis zauważa, że nau­czyciel zdobywa i utrzymuje autorytet, odwołując się do systemu wartości, a nie do przymusu. Potrzebne mu jest przyzwolenie uczniów. Autorytet moralny nauczyciela w oczach uczniów nabiera siły, jeśli przystająna ten podstawowy rodzaj wymiany, ja­ką w rozmaitej formie proponuje nauczyciel. Do ugody dochodzi następująco: jeśli uczniowie darzą nauczyciela szacunkiem, to nauczyciel daje im w zamian sensowną wiedzę. Wiedza ta przekłada się na formalne cenzurki i świadectwa istotne na rynku pracy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.