OBCIĄŻENIE ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Zdaniem McDermotta badania pedagogiczne zbyt często obciążają odpowie­dzialnością za niepowodzenia szkolne a to uczniów za braki intelektualne, a to nau­czyciela za uprzedzenia wobec pewnych uczniów. Lepiej – uważa – badać wzorce interakcji w klasie i w ten sposób odkryć, jak uczestnicy wydarzeń szkolnych inter­pretują je i rozumieją. Skłonność do obwiniania nauczycieli albo uczniów wynika z błędu popełnianego przez większość badaczy: dla nich jednostką analizy jest po­jedynczy uczeń lub nauczyciel, którym przypisują określone cechy w rodzaju kom­petencji lub niekompetencji. Ocena Róży na podstawie wyniku standaryzowanego testu umiejętności czytania to dobry tego przykład. Dla badacza interpretatywisty klasa jest miejscem, gdzie ludzie razem coś robią: „Właściwą jednostką analizy zmierzającej do odkrycia, co ludzie razem robią, jest to, co razem robią”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.