ODBIEGAJĄCE POGLĄDY

Poglądy McDermotta wyraźnie odbijają się w jego obserwacjach nad grupą opóźnionych w nauce czytania uczniów w klasach początkowych. Komuś, kto po raz pierwszy przyglądałby się tej grupie, rzuciłyby się w oczy czynności „typowe” dla „opóźnionych”: wiercenie się, roztargnienie, głośne rozmowy itp. Wydawałoby się więc, że nauczyciel powinien zdyscyplinować uczniów, tak żeby zajęli się wy­znaczonym zadaniem. Tymczasem McDeromott zauważa, że dzieci zdają się być nie zajęte wyznaczonym zadaniem nie dlatego, że umysłowo nie dorosły do niego, ale dlatego, że zajęte są czym innym, niż obserwator błędnie sądził. Uczniowie po­chłonięci są przecież zadaniem, tyle że, niestety, zadaniem tym jest „udział w grze granej zawsze w czasie przeznaczonym na czytanie”, a nie „nauka czytania”.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.