ODPOWIEDŹ NA PYTANIE

Jeśli więc szkoła nic reprodukuje stosunków produkcji, bo nie reprodukuje umiejętności potrzebnych pracownikom do uzyska­nia zatrudnienia, to co reprodukuje? Żeby odpowiedzieć na to pytanie z marksistowskiego punktu widzenia, musimy uwzględnić inne drogi, na jakich – według marksistów – państwo służy klasie panu­jącej. Jedna z nich jest oczywista. Dzięki sądownictwu, policji i wojsku państwo dzierży monopol w dziedzinie represji. Represywne możliwości państwa wynikają z posiadania siły, zagrożenia użyciem siły, wreszcie użycia siły, kiedy dochodzi do zamachu na ustalone stosunki własności. Państwowy aparat represji jest użyteczny do pewnych granic. Jego skuteczność zależy od gotowości pracowników, którzy nie są członkami klasy panującej, do interweniowania w imieniu grupy dominującej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.