ODRZUCONY ELEMENT

Po odrzuceniu ostatniego elementu układu z nauczycielami wszystko inne ukła­da się logicznie. Skoro nie ma sensownej roboty, to nie ma wartościowych świa­dectw. Skoro świadectwo ma sygnalizować posiadanie jakiegoś rodzaju istotnej wiedzy, to jest kłamstwem. Wiedza szkolna, teoretyczne opanowanie takich dzie­dzin, jak matematyka lub fizyka, nie ma żadnego znaczenia w murach zakładu pra­cy, gdzie ważna jest tylko wiedza praktyczna. Dla „facetów” wiedza teoretyczna kojarzy się ze zniewieścieniem; prawdziwie męską sprawą są praktyczne umiejęt­ności. Odrzuciwszy wiedzę szkolną, „faceci” stawiają następny, logiczny ich zda­niem krok: domaganie się przez nauczycieli szacunku widzą jako uzurpowanie nie­należnych praw, jako niepotrzebny przejaw ucisku, charakterystyczny dla formalnej kultury szkolnej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.