POD WZGLĘDEM UMIEJĘTNOŚCI

W czasie, gdy nauczyciel obrzuca wzrokiem podniesione ręce i zaczyna wymawiać imię następnego ucznia, Róża z wolna odrywa oczy od kartki. W mo­mencie, kiedy nauczycielka wskaże, kto ma dalej czytać i wszyscy uczniowie po­chylają się nad książką, Róża siedzi wyprostowana i podnosi rękę. W ten sposób — pisze McDermott – nauczycielka i Róża w subtelny sposób układają między sobą stosunki. Uczennica stara się stworzyć pozory zainteresowania i zaangażowania, a nauczycielka nie wywołuje jej do czytania, oszczędzając wstydu. Pozostałe dzieci przystają na taki układ: postępowanie nauczycielki nie jest kwestionowane, a Róża nie traci twarzy. Jest jednak pewien dodatkowy skutek: Róża ma niewiele sposob­ności, by nauczyć się czytać. Pod względem umiejętności czytania Róża ponosi klę­skę, ale nie tylko klęskę przynosi jej postępowanie. Przede wszystkim chce uniknąć zawstydzenia, i tego celu udaje się jej dopiąć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.