PODDANIE BADANIU

Przyjechał więc Czytelnik do Stanów Zjednoczonych i z miejsca poprosił, by zaprowadzić go na mecz baseballu. Chce poddać baseball naukowemu badaniu. Po­nieważ nie chce, aby nad badaniami zaciążyły jego własne, z góry przyjęte założe­nia, zażądał, żeby nie wyjaśniać mu sensu i reguł gry. Pragnie zachować obiekty­wizm i dojść do bezstronnych wniosków. Jako tradycyjnie wykształcony badacz, więc ktoś, kto szuka uniwersalnych uogólnień, decyduje się uporządkować obser­wacje, licząc, jak często zdarzenie A następuje po zdarzeniu B, B po C, A po B itd. Ma nadzieję ustalić w ten sposób jakieś korelacje i dojść do rozsądnych uogólnień przyczynowo-skutkowych. (W podobny sposób pedagodzy próbują znaleźć związ­ki przyczynowe między zmiennymi w rodzaju ilorazu inteligencji, pochodzenia społecznego i osiągnięciami szkolnymi.)

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.