PROBLEM KREACJI I REPRODUKCJI

Istotę tej przemiany trafnie wskazała w związku z problemem kreacji i reprodukcji w filmie polska badaczka Zofia Woinicka. Zdaniem autorki, odtąd: „Formułą filmu jfest raczej „zapis rzeczy realnych” w funk- , cji znaku i obrazu niż „rzecz w funkcji znaku”.” (dodajmy: jak sugerował to przed pół wiekiem, przenosząc na grunt filmowy klasyczną formułę św. Augu­styna, prekursor semiotyki filmu Roman Jakobson).Niezależnie od takich czy innych szczegółowych rozstrzygnięć, ujęcie se- miotyczne interesującej nas kwestii relacji: twórca – technika – tworzywo w filmie ma tę podstawową zaletę, że w jego świetle uznanie prymatu człowieka nad techniką nie oznacza bynajmniej przymusu wykluczenia udziału techniki ze sfery kreacji filmowej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.