PRZYSWAJANIE W SZKOLE

Jednym z zadań tej analizy było wykazanie, że te fonny wyższej kultury wykorzystywane są częściej przez ludzi, którzy przyswoili sobie kod umożliwiający zrozumienie prezentowanych dzieł. W analizie Bourdieu nie chodzi głównie o to, czy kod ów przyswajany jest w szkole, czy nie. W rzeczy sa­mej to rodzina może skuteczniej nauczać (lub nie nauczać wcale) kodu, dzięki któremu odczytać można symbole kultury dominującej. Ważniejsze jest, że szkoły nauczają dzieci oceniać swoją własną pozycję według posiadanej umiejętności roz­szyfrowywania tego rodzaju materiału kulturalnego. Wniosek z tego, że bez dokła­dniejszej wiedzy o subgrupach wchodzących w grę trudno orzekać, czy to prawda, a jeśli nawet prawda, to w jakim sensie i w jakim zakresie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.