ROZGRANICZENIE REKLAMY

Art. 28 postuluje wyraźne rozgraniczenie reklamy dziecięcej od pozostałych treści programowych. Reklama ta nie powinna stwarzać wrażenia akceptacji przemocy oraz zachowań, które mogłyby byc sprzeczne z prawem lub ogólnie przyjętymi normami zachowań społecz­nych (art. 29).W myśl art. 30 reklamy nie powinny naruszać podstawowych za­sad społecznych sugerując, iż sam fakt posiadania lub używania jakie­goś produktu da dziecku fizyczną, społeczną lub psychologiczną prze­wagę nad innymi dziećmi w tym samym wieku, lub że nieposiadanie tego produktu miałoby odwrotny efekt. Podobną wymowę ma art. 34, któiy stwierdza, że reklama nie powinna odwoływać się do powszech­ności występowania reklamowanego produktu („wszystkie mnedzieci już to mają”) lub konieczności dokonania zakupu („wszyscy chłopcy bawią się tymi zabawkami”).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.