ROZWÓJ PEDAGOGICZNYCH BADAŃ

Dla rozwoju pedagogicznych badań interpretacyjnych szczególnie istotna okaza­ła się rola antropologii. Antropologowie społeczni i etnografowie podkreślali wagę zrozumienia perspektywy uczniów, nauczycieli i innych grup — uczestników rzeczy­wistości oświatowej. Badający zachowanie w klasie etnografowie konsekwentnie zwracali uwagę, że badacze pedagodzy powinni unikać narzucania swoich teorii ba­danym. Interpretatywiści uważają, że w badaniach pedagogicznych chodzi o pozna­nie rozmaitych znaczeń i „reguł gry”, które tworzą kulturę klasy i rządzą tą kulturą, nie zaś o dowodzenie prawdziwości tej albo innej ogólnej teorii. W przeciwieństwie do funkcjonalistów interpretatywiści nie chcieliby oceniać kształcenia we wcześniej ustalonych kategoriach postępu i rozwoju, a w przeciwieństwie do marksistów nie są­dzą, iżby wszystkie istotne czynności pedagogiczne dało się wyjaśnić w kategoriach klasowej dominacji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.