SPECYFIKA PROCESU TWÓRCZEGO

Przeważająca część rozważań na temat kinematografii Jako środka przekazy i ewentualnie dziedziny sztuki filmowej kojarzy wów­czas specyfikę procesu twórczego w filmie z niezbywalnie istotnym^ Jak uwa­żano, udziałem czynnika mechanicznej rejestracji obrazów rzeczywistości. Technika filmowa, traktowana z bezkrytycznym uwielbieniem i respektem, peł­niła rolę fetysza. Udział człowieka miał się ograniczać zaledwie do czynno­ści pomocniczo-dyspozycyjnych. W pojęciu wielu ówczesnych interpretatorów rzeczywistość – a nawet, jak mawiali niektórzy, samą prawdę o świecie – re­jestrował doskonale obiektywny, obdarzony niemal nadprzyrodzonymi zdolno­ściami aparat filmowy. I on właśnie, nie zaś człowiek, był w ich przekona­niu właściwym twórcą filmu (tu przykładowo sytuują się wszelkie warianty koncepcji „inteligentnej maszyny itp.).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.