TWÓRCA- TECHNIKA- TWORZYWO

Zapewne trudno o temat, przy którym byłoby wyraźniej widać, że rozwój re­fleksji nad filmem przebiega często niezgodnie z rozwojem praktyki twórczej. N złotej dobie kina niemego filmowcy rozwiązywali Już bardzo skomplikowane zadania artystyczne wznosząc się na szczyty swego kunsztu, gdy tymczasem wielu piszących o filmie ciągle Jeszcze zwodziło pytanie, czy w ogóle kine­matografia ze względu na swe uwarunkowania techniczne może być kiedykolwiek sztuką. Generalnie rzecz ujmując: pierwsze półwiecze dziejów teoretycznej re­fleksji nad filmem, okre.ślóne mniej więcej ramami lat 1910-1960, od pio­nierskich prac Tillego, Canuda i HSfkera aż po fundamentalną „Teorię filmu” Siegfrieda Kracauera, upływa pod znakiem swoistego technocentryzmu czy, Jak kto woli, technofanii. 

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.