W APARATURZE POJĘCIOWEJ

W miarę zbierania danych narastają pro­blemy. Ponieważ badacz nie zna pojęcia „sportowego kibicowania”, nie zna też po­jęć pokrewnych, jak „kibic” i „doping”. A że gospodarz nie powiedział mu nic grze i jej regułach, nie rozumie pojęć właściwych baseballowi. W aparaturze po­jęciowej badacza brakuje takich pojęć, jak „uderzenie”, „miotacz”, „kij”, „baza”. Bez tych pojęć nie wiadomo nawet, które zdarzenia uznać za istotne, i które uwzględnić w danych z obserwacji. Trudności te zwielokrotnia fakt, że badacz nie zdaje sobie nawet sprawy, że potrzebne jest mu pojęcie „sportowego kibicowania”, nie uświadamia więc sobie istnienia głównej przeszkody w zrozumieniu gry – nie wie, że nie wie, choć zapewne wie co innego – że nie zna jej reguł.Nieświadom faktu, że istnieje fundamentalna różnica w pojmowaniu „sportu” przez niego i przez Amerykanów, badacz na początku założył, że każdy bierze udział w grze.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.