W INNEJ KULTURZE

Niech Czytelnik wyobrazi sobie, że jest przedstawicielem tradycyjnych nauk społecznych i żc po raz pierwszy znalazł się w Stanach Zjednoczonych. Otrzymał stypendium na badanie kultury amerykańskiej, a powiedziano mu, że kluczem do zrozumienia amerykańskiego stylu życia jest baseball. Badacz wychował się w kulturze zupełnie innej od amerykańskiej, jest generalnie świadom różnicy, ale musi dowiedzieć się, jakie to szczegóły i konkrety czynią tę różnicę. Jedną z owych konkretnych różnic jest podzielane przez mieszkańców Stanów Zjednoczonych, in­ne niż w kraju badacza, pojmowanie sportu jako „sportowego kibicowania”. Dla amerykańskich miłośników sportu, jest to oczywiste. Nie chodzi po prostu o to, że badacz nie zdaje sobie sprawy, iż wszyscy Amerykanie znają pojęcie sportowego kibicowania; ważniejsze, że nie jest świadomy istnienia takiego pojęcia, które w Ameryce należy znać. W rodzimej kulturze badacza istnieją tylko gry sportowe; widzów nie ma, od obecnych oczekuje się udziału w grze, więc każdy przyłącza się do gry. Nikt nie poprzestaje na przyglądaniu się. W kulturze badacza sportowe kibi­cowanie jest trudną do wyobrażenia sobie sprzecznością.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.