W KAŻDEJ KULTURZE

Ponieważ kultura stanowi obszerniejszy kontekst, w obrębie którego interpretuje się przekazywane wiadomości, jest bardzo prawdopodobne, że takie samo zachowanie bę­dzie w zależności od kultury inaczej interpretowane. To, co normalne w jednej kulturze, może nie być normalne w innej. Znaczyłoby to, przynajmniej dla Wincha, że pierwszym zadaniem badań społecznych nie jest odkrywanie uniwersalnych praw i wzorców, które można by odnieść do wszystkich kultur. Odkrywać trzeba specyficzne ramy, zgodnie z którymi definiowane są reguły i znaczenia przyjęte w kulturze danej grupy.O    krok dalej w poglądach na nauki społeczne idą Rom Harre i Paul Secord4. Do­wodzą, że choć w przypadku nauk przyrodniczych fundament materialistycznego, mechanicystycznego i przyczynowo-skutkowego modelu wyjaśniania jest zapewne czymś prawidłowym, to nauki społeczne nie mogą opierać się wyłącznie na tym mo­delu. A to dlatego, że nie wolno usunąć z pola analizy tego, co jest wyłącznie ludzkie i co kształtuje w dużej mierze zachowanie człowieka —znaczenie nadawane sytuacji społecznej, w jakiej działamy, i jej rozumienie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.