W KINEMATOGRAFII AMERYKAŃSKIEJ

W kinematografii amerykańskiej już w latach dwudziestych istniał szeroki wachlarz specjalności, z których każ­da wnosiła własną odmienną cząstkę zarówno w wyjściowy zamysł, jak i dalszy przebieg opracowania scenariuszowego . Oto niektóre ważniejsze spośród nich:nowelista (autor noweli flinowej);człowiek, który na „fantatstyczny ponysł” (wytwórnia „Keystone” np. produkująca kilkadziesiąt i więcej filnów rocznie zatrudniała grupę tzw. < „wildnanów” – etatowych dostarczycieli najbardziej zwariowanych pomysłów na komedię slapstickową albo burleskę, jakiej Jeszcze nie było);fabulator (twórca zarysu konstrukcji fabularnej, często adaptator ekra- nizowaneęro tekstu literackiego);fachowiec od dramaturgii filmowej (później także specjalista od sensa- cji i suspense’u)igagnan (wyspecjalizowany -w projektowaniu pojedynczych szczególnie za­bawnych scen i sytuacji);dialogista (początkowo w kinie niemym autor napisów międzyujęciowych, potem autor dialogów w filmie dźwiękowym);spec od tak zwanej „continuity” (pierwotnie sekretarz planu) czuwają­cy już w scenariuszu nad prawidłową i logiczną konstrukcją całego przebiegu akcji.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.