W KONKRETNEJ SYTUACJI

Dla interpretatywisty celem badania jest stwierdzenie, co dzieje się w konkret­nej sytuacji społecznej, i odkiycie, co znaczy ona dla uczestników. Interpretatywista nie pyta, czy ktoś czyta, pisze lub liczy lepiej od innych. Chce raczej dowiedzieć się, jak uzgadnia się rozmaite cele i zamiary, a potem wykorzystać tę wiedzę, żeby określić charakter konkretnej sytuacji społecznej. Na przykład źle czytający ucznio­wie w zależności od tego, jak bardzo istotne jest dla nich zamaskowanie niekompe­tencji, wybierają rozmaite strategie ratowania twarzy. Odkrycie, jak dwa cele – na­uka czytania i ratowanie twarzy – współistnieją ze sobą, pomoże określić charakter klasy. Według McDermotta błędem jest uznawać kompetencję za właściwość indy­widualną; trafniej jest rozumieć ją jako właściwość sytuacji. Sytuacja ma swoją organizację i strukturę, dzięki czemu niektóre postacie zachowania są ważniejsze od innych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.