W ZAKRESIE WYCHOWANIA

Gilligan wykazuje, że wiele badań z zakresu wy­chowania i rozwoju moralnego skupia się głównie na męskim sposobie pojmowania sprawiedliwości i że badacze po prostu nie zauważają, jak ważne dla dziewcząt jest za­bieganie o związki międzyludzkie i podtrzymywanie ich. Do niedawna badacze męż­czyźni błędnie interpretowali tę różnicę jako dowód, że rozwój moralny dziewcząt przebiega wolniej niż chłopców albo że patriarchalne społeczeństwo postrzega dziew­częta w kategoriach małżeństwa, prowadzenia domu i macierzyństwa.Jeżeli różnice te wyjaśnia się zgodnie ze stanowiskiem feminizmu, który nie zga­dza się uznać za naturalny tradycyjny, patriarchalny podział ról, zyskuje się podstawy do takiej interwencji w proces kształcenia, jaka uniemożliwiłaby wykorzystywanie szkół jako narzędzia przyporządkowania kobiet i mężczyzn do ról, których treść zo­stała wcześniej określona.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.