WIĘKSZOŚĆ MŁODYCH

Na przykład wielu tradycyjnych popleczników szkoły broni twierdzenia, że szkoła jest uczciwym i sensownym instru­mentem selekcyjnym, gdyż decyzje o przejściu z jednego szczebla kształcenia na in­ny opiera na wynikach obiektywnych testów. Tymczasem, jak pokazują Bourdieu Passeron, ogromna większość młodych ludzi nie przegrywa wskutek sformalizowa­nego współzawodnictwa i nie wskutek niego odmawia się im miejsca w prestiżowych szkołach. To jeszcze na długo nim zacznie się współzawodnictwo, uczniowie oblicza­ją swoje szanse powodzenia, uwzględniając społeczną i klasową pozycję, i podejmu­ją decyzję, by nie przystąpić w ogóle do rywalizacji. A ci, którzy z większym lub mniejszym powodzeniem stajądo konkurencji, naznaczeni są podczas nauki stygmatem własnej kultury.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.