ZAAWANSOWANE KURSY

Na przykład znacznie mniej dziewcząt niż chłopców wybiera zaawanso­wane kursy matematyki i nauk ścisłych, w klasie dziewczęta zadają mniej pytań ogólnie wykazują mniejszą samodzielność i stanowczość. Takie zachowanie dziew­cząt jest argumentem na rzecz seksistowskiego założenia, że dziewczęta są mniej uzdolnione w zakresie matematyki, fizyki, chemii. Założeniem tym są skłonni kiero­wać się nie tylko nauczyciele i administracja szkolna, ale także same dziewczęta, bu­dując swoją tożsamość i planując przyszłość. Dziewczęta mogą zatem nie doceniać własnych możliwości lub zrezygnować z wrodzonych zdolności, żeby nie wygląda­ło, iż prą do lywalizacji lub chcą przyćmić chłopców.Wszystkie te czynniki – zróżnicowanie szans na awans zawodowy kobiet i męż­czyzn, inaczej zestawione szkolne programy dla chłopców i dziewcząt, oczekiwanie innych uzdolnień od uczniów, innych od uczennic, niższa samoocena intelektual­nych możliwości i niższe wskutek tego aspiracje – wzajemnie się wzmacniają. Zmiana jednego czynnika może wymagać zmiany wszystkich.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Miło mi gościć Cię na moim blogu! Znajdziesz tutaj wiele wpisów z kategorii mediów i reklamy, mam nadzieję, że tematyka bloga Cię zainteresuje i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej. Jeśli masz jakieś pytania to skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis, na pewno sie do Ciebie odezwę 🙂
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.